Bieżące informacje

Myślał, że dzwoni pracownik banku, stracił ponad 68 tysięcy złotych

Data publikacji 08.09.2022

Mieszkaniec powiatu kłodzkiego stracił ponad 68 tysięcy złotych, po tym, jak zadzwoniła do niego kobieta podająca się za pracownika jednego z banków i poleciła aby przelał swoje środki na wskazane konto bankowe. Szybko okazało się, że była to oszustka.

W powiecie kłodzkim do 41 –letniego mężczyzny zadzwoniła kobieta i podała się za pracownika banku. Kobieta przekazała rozmówcy, że jego środki na rachunku są zagrożone  i musi je przelać na wskazane konto. W tym celu podała mężczyźnie numer i  poleciła, by on dokonał przelewu, co też zrobił. Jak się okazało mężczyzna stracił ponad 68 tysięcy złotych. Gdy mężczyzna zorientował się, że został oszukany powiadomił policje.

Przypominamy, że pracownicy banków nigdy nie proszą przez telefon o podawanie numerów kont i nie wskazują kont do przelewu środków finansowych.

Policjanci apelują o zachowanie szczególnej ostrożności. Pamiętajmy, że  pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, a także  kodu autoryzacyjnego. Ponadto nie polecają instalowania jakichkolwiek aplikacji, z której mogą wykonywać operacje na koncie klienta. O tego rodzaju  próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast powiadomić bank i Policję.

Mundurowi ostrzegają przed oszustwami na , tzw.”BLIK-a”. Oszuści włamują się również na konta profili społecznościowych. Przestępcy logują się do nich, a następnie potencjalną ofiarę, która znajduje się w grupie znajomych, proszą o szybką pożyczkę pieniędzy. Pamiętajmy, że zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, czy nie mamy do czynienia z oszustem.

Policjanci Powiatu Kłodzkiego ostrzegają przed podejrzanymi wiadomościami o konieczności opłaty rachunku za prąd. Oszuści straszą o planowanym wyłączeniu prądu w przypadku nieuregulowania zaległej płatności. Do takiej wiadomości dołączony jest najczęściej zawirusowany link. Wówczas na naszym telefonie może zostać zainstalowane złośliwe oprogramowanie, które umożliwi przestępcy przejęcie kontroli nad telefonem i umożliwi dostęp do bankowości mobilnej. Pamiętajmy, że taki link może również przekierować nas na fałszywą stronę banku. Wówczas oszuści łatwo wchodzą w posiadanie loginu i hasła do naszego internetowego konta bankowego.

Uważajmy na fałszywe SMS-y wzywające do zapłaty. Funkcjonariusze radzą, aby w przypadku otrzymania podejrzanej wiadomości skontaktować się z infolinią i wyjaśnić sprawę dotyczącą swojego rachunku.

 

Oficer Prasowy Komendy Powiatowej Policji w Kłodzku

podinspektor Wioletta Martuszewska

Powrót na górę strony